Leif Gustafsson ny styrelseordförande i Road Rental Scandinavia AB

4/28/2021
1 min läsning

Leif Gustafsson kommer närmast från rollen som President & CEO för Cramo Group under åren 2016–2020 och har över 20 års erfarenhet av nyckelroller i marknadsledande bolag inom bygg-, återvinnings- och uthyrningssektorn, bland annat som tidigare VD på både YIT och Stena Recycling.

Ny styrelseordförande

Leif Gustafsson har under 4 år varit ledamot i Assemblin och är även ledamot i Sitowise, ett ingenjörsbolag listat på Nasdaq Helsinki. Leif har god insyn i TA-marknaden, framför allt genom sina tidigare roller som VD på Cramo och YIT.

”Vi är väldigt glada över att välkomna Leif Gustafsson som ny styrelseordförande i Road Rental. Med Leifs tidigare erfarenheter inom uthyrningssektorn, hans fokus på ständiga förbättringar samt vikten av att alltid rekrytera de främsta medarbetarna kommer Leif spela en mycket viktig roll för Road Rental Scandinavia AB’s framgång med den fortsatt starka tillväxt som vi planerar tillsammans med våra kunder.”

Jimmy Hansson, VD Road Rental Scandinavia AB