Road Rental Scandinavia AB förvärvar Trafik och TA i Sverige AB.

3/7/2022
3 min läsning

Road Rental Scandinavia AB har förvärvat 100% av aktierna i Trafik & TA i Sverige AB. Trafik & TA är idag synonym med trafikanordningar i Stockholm, med lång erfarenhet av arbete på väg samt av att projektera och upprätta TA-planer, APD-planer och TF-planer. Uppdragen består i huvudsak av större, komplexa och mycket omfattande projekt. Trafik & TA startades år 2012 och har över 30-års erfarenhet i branschen.

– ”Genom förvärvet av Trafik & TA får vi tillgång till ett gäng fantastiska kollegor som kommer att lyfta vår leveranskvalitet till nya höjder och bidra med ovärderlig kompetens och erfarenhet till vår nya infragrupp. Trafik & TA är ett familjeföretag med ett stort personligt engagemang i sitt kunderbjudande, vilket motsvarar Road Rentals högt ställda förväntningar för vidare tillväxt. Vi kommer nu att kunna erbjuda Trafik & TA:s befintliga kunder en komplett helhetslösning inom trafikanordningar. Vi ser även mycket fram emot att få jobba tillsammans med organisationen i Trafik & TA från vårt nya huvudkontor i Frösunda, Solna. Vi känner varandra mycket väl sedan tidigare och vi välkomnar samtidigt grundarna Jan och Alenka som aktieägare i Road Rental Scandinavia.” säger Jimmy Hansson, VD Road Rental Scandinavia AB

– “Vi ser verkligen fram emot att vara en del av Road Rental och fortsätta vår resa tillsammans. Road Rental innehar en stark företagskultur inom bolaget och är extremt kunniga på sitt område med kvalitet och fokus på säkerhet. Vi delar samma värderingar och tillsammans med vår kompetens och kämparanda ska vi nu bygga för framtiden med kunden i fokus.” säger Jan Airiman, VD, Trafik & TA AB

Road Rental är en helhetsleverantör inom trafikanordningar och säkerställer en effektiv och säker arbetsplats vid väg- och byggarbeten genom att leverera ett fungerande trafikflöde för entreprenaden och för samtliga trafikanter.

I trafikerade miljöer är alltid säkerheten viktigast , både för de som arbetar på plats och för alla som på något sätt passerar eller befinner sig i närheten. Utöver sin djupa kompetens inom såväl projektledning, arbetsplatsdispositionering som erhållande av nödvändiga tillstånd, utför Road Rental som helhetsleverantör även sina kunders faktiska etableringar och erbjuder uthyrning av trafikanordningar – allt med säkerheten i fokus.

Road Rental har sedan grundandet 2018 etablerat en stark kultur bland sina medarbetare och utgår ifrån att alltid vara 100% kundfokuserade. Genom att erbjuda sina kunder skräddarsydda lösningar med stort engagemang, hög kompetens och kvalitet är möjligheterna goda till fortsatt stark tillväxt.

Stockholm 7 mars 2022.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jimmy Hansson, VD, Road Rental Scandinavia AB
jimmy@roadrental.se